Το Check list, με το οποίο θα γίνουν οι έλεγχοι για τα υγειονομικά πρωτόκολλα τουριστικών καταλυμάτων για την πανδημία COVID-19, στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αποκαλύπτει το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.

Η ΠΝΑΙ και ο δήμος Ρόδου, ως γνωστόν ξεκίνησαν πρώτοι την διοργάνωση δωρεάν σεμιναρίων τηλεκατάρτισης για τα υγειονομικά πρωτόκολλα, μέσω του αυτοδιοικητικού Κ.Ε.Κ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ.

Κάθε εκπαιδευόμενος, από την άνεση του σπιτιού του ή του γραφείου του, παρακολουθεί το σεμινάριο, χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθεί, με μόνο εξοπλισμό υπολογιστή ή tablet.

Το σεμινάριο υλοποιείται αποκλειστικά διαμέσου πλατφόρμας τηλεκατάρτισης, και είναι συνδυασμός σύγχρονης διδασκαλίας (2 ώρες online με εξειδικευμένο εκπαιδευτή) και ασύγχρονης εκπαίδευσης, όπου ο εκπαιδευόμενος μπορεί  οποιαδήποτε ώρα να έχει πρόσβαση σε εκπαιδευτικό υλικό, ερωτήσεις/απαντήσεις, νομοθεσία, έντυπα Υπουργείων. Στο τέλος της εκπαίδευσης, καλείται να απαντήσει στο τεστ γνώσεων, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία και να λάβει τη βεβαίωση παρακολούθησης, η οποία στη συνέχεια θα αποσταλεί ηλεκτρονικά, σε δύο γλώσσες (ελληνικά και αγγλικά).

Υπενθυμίζεται ότι τα προγράμματα των σεμιναρίων καλύπτουν πλήρως τα Πρωτόκολλα του τουριστικού κλάδου συνολικά, υπό τις εξής βασικές κατηγορίες:

  1. Ξενοδοχειακού Κλάδου / Τουριστικά Καταλύματα / Κατασκηνώσεις
  2. Επισιτιστικού Κλάδου / Εστιατόρια / Καφέ / Μπαρ
  3. Μεταφορές Προσώπων (Rent a car, τουριστικά λεωφορεία, κ.λπ.)

Τα πρώτα σεμινάρια ξεκίνησαν την 1 Ιουνίου και συνεχίζονται. Μάλιστα δόθηκε και νέα παράταση λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος.

Το check list

Στο πλαίσιο αυτό, η ΓΕΝ.Δ/ΝΣΗ ΔΗΜ. ΥΓΕΙΑΣ & ΚΟΙΝ/ΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ Δ/ΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ της ΠΝΑΙ, ετοίμασαν το Έντυπο της Έκθεσης Επιθεώρησης, που θα συμπληρώνουν οι επιθεωρητές που θα κάνουν τους ελέγχους στις επιχειρήσεις.

Τα πεδία, που θα ελέγχονται, τα οποία αναλύονται σε επιμέρους ερωτήσεις – απαιτήσεις, έχουν ως εξής:

Πρωτόκολλο τουριστικών καταλυμάτων ως προς τη λήψη μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης της πανδημίας COVID-19
Α. Γενικές απαιτήσεις
Προαπαιτούμενα Εφαρμόζει η επιχείρηση Σύστημα Διαχείρισης ελέγχου διαδικασιών ή ασφάλειας τροφίμων? Α. Σχέδια δράσης Η επιχείρηση θα πρέπει να αναπτύξει, να τεκμηριώνει, να εφαρμόζει ένα σχέδιο δράσης και επιμέρους πρωτόκολλα για κάθε τμήμα του καταλύματος. Η επιχείρηση θα πρέπει να αναπτύξει, να τεκμηριώνει, να εφαρμόζει ένα σχέδιο δράσης για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος. Το σχέδιο δράσης είναι σύμφωνο με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ? Είναι επικαιροποιημένο;

Β. Το προσωπικό είναι εκπαιδευμένο στην τήρηση του πρωτοκόλλου ή των επιμέρους πρωτοκόλλων ανά τμήμα του καταλύματος με αντίστοιχη αναφορά των ατόμων, της διάρκειας και του τρόπου της εκπαίδευσης.
Η εκπαίδευση περιλαμβάνει: – Πηγές και τρόπους μετάδοσης του ιού – Διαδικασίες ενημέρωσης των αρμοδίων του καταλύματος και των ίδιων των πελατών – Μεθόδους και επικοινωνιακή προσέγγιση των επισκεπτών – Συμπεριφορά και ενέργειες σε περίπτωση ασθένειας από το προσωπικό – Μεθόδους και πρακτικές καθαρισμών και απολύμανσης των εντοπισμένων σημείων με βάση την επικινδυνότητα και την πιθανότητα μετάδοσης της ασθένειας – Τήρηση των βασικών μέτρων αποφυγής μετάδοσης του κορωνοϊού – COVID-19.

Γ. Σχεδίο διαχείρισης ύποπτου κρούσματος
Για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος ακολουθείται το σχέδιο αντιμετώπισης ύποπτου κρούσματος του ΕΟΔΥ.

Δ. Κοινοποίηση στοιχείων επικοινωνίας.

Ε Τήρηση αρχείου καταλύματος και βιβλίου συμβάντων COVID-19. Για τους σκοπούς δράσεων προστασίας της δημόσιας υγείας, η διεύθυνση/διοίκηση του καταλύματος οφείλει να τηρεί αρχείο των μελών προσωπικού και όλων των ατόμων που διέμειναν στο κατάλυμα -όνομα, εθνικότητα, ημερομηνία άφιξης και αναχώρησης, στοιχεία επικοινωνίας (διεύθυνση, τηλέφωνο, e-mail)- ώστε να καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τις στενές επαφές τυχόν κρούσματος COVID-19, που ενδέχεται να ταυτοποιηθεί εκ των υστέρων. Να δίδεται προσοχή στο Γενικό Κανονισμό περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) και να έχουν ενημερωθεί όλοι οι επισκέπτες ότι τηρείται αρχείο για λόγους προστασίας δημόσιας υγείας.

ΣΤ Ενημέρωση και επικοινωνία

Ζ Πρωτόκολλο υπηρεσίας υποδοχής (reception/concierge).

Η. Πρωτόκολλο υπηρεσιών ορόφου, δωματίων και κοινόχρηστων χώρων (καθαριότητα- housekeeping).

Θ. Υπηρεσίες εστίασης (τραπεζαρίες/χώροι κοινού), παρασκευαστήρια.

Ι. Χώροι αναψυχής για παιδιά

ΙΒ. Κολυμβητικές δεξαμενές, δεξαμενές υδρομάλαξης/υδροθεραπείας και άλλες εγκαταστάσεις υδάτων αναψυχής.

ΙΓ. Υπηρεσία transfer πελατών (ΕΔΧ/ΕΙΧ με οδηγό, club cars)

ΙΔ. Πόσιμο νερό-Δίκτυο ύδρευσης/αποχέτευσης

ΙΕ. Κλιματισμός και αερισμός χώρων

ΙΣΤ. Χώροι εκδηλώσεων εντός καταλυμάτων (συνεδριακές αίθουσες, χώροι δεξιώσεων κοκ)
Λειτουργία των υπηρεσιών αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και τις αντίστοιχες οδηγίες του ΕΟΔΥ.

ΙΖ. Εμπορικά καταστήματα εντός καταλυμάτων
Λειτουργία των καταστημάτων αυτών σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και τις αντίστοιχες οδηγίες του ΕΟΔΥ.

ΙΗ. Κοινόχρηστοι χώροι (ανοιχτοί/κλειστοί)- lobby, καθιστικά, υπαίθρια καθιστικά (εξαιρουμένων αυτών γύρω από τις κολυμβητικές δεξαμενές).

ΙΘ. Διατίθενται καθίσματα στον αιγιαλό σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο;

Follow us: @money_tourism on Twitter | xrimatourismos on Facebook – Πηγή: https://money-tourism.gr/ | ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ money-tourism.gr